Szanowni Państwo, poniżej prezentujemy materiały do zabawy i nauki języka angielskiego od Pani Olgi Jankowskiej.
Część zabaw tu przedstawionych dzieci znają z naszych zajęć.
Zabaw na zmysł smaku nie próbowaliśmy w przedszkolu ze względu na możliwość występowania alergii, nietolerancji pokarmowych itp., ale jeśli nie ma przeciwwskazań, to zachęcam do wykorzystania tych smakołyków, które są akurat w domu.
JĘZYK ANGIELSKI – ZABAWY NA ZMYSŁ DOTYKU I SMAKU
MASAŻYK W PARZE
Usiądź zwrócony buzią do pleców rodzica, brata lub siostry. Rysuj palcem na jego/ jej plecach słonko, chmurkę, wiatr, śnieg, deszcz itp. dopóki nie zgadnie o jaki rodzaj pogody chodzi. A teraz następuje zamiana ról. Wersji zabawy może być wiele np. z rysowaniem cyfr.
POSZPERAJ W MAGICZNYM WORKU
Przygotuj z rodzicami albo rodzeństwem magiczne pudełko lub worek – najlepiej nieprzezroczysty, żeby nie kusił do podglądania. Wrzucamy do worka przedmioty, których angielskie nazwy są Ci znane; (patrz: udostępniane co miesiąc na stronie internetowej przedszkola materiały dla poszczególnych grup). Najlepiej wybrać przedmioty z jednej grupy tematycznej i o wyraźnym kształcie np. plastikowe owoce, zwierzątka, zabawki, małe środki transportu, własne zimowe ubranka. Nie zaglądając do środka chwyć przedmiot, spróbuj rozpoznać go po kształcie i nazwać. Teraz wyciągnij go z worka i sprawdź czy miałeś rację.
ZNAJDŹ MNIE W MAGICZNYM WORKU
Do tej zabawy użyj tego samego magicznego worka lub pudełka, co w poprzedniej zabawie. Twój rodzic lub rodzeństwo mówi nazwę przedmiotu, który jest ukryty w pudełku albo worku, a Ty poznając przedmiot tylko dotykiem odszukaj go i wyciągnij. Przy okazji możesz powiedzieć czy jest duży (big) czy mały (small) – wszystkie grupy wiekowe albo w przypadku pojazdów, zwierząt – (fast) szybki czy (slow) wolny – grupy Kotki i Biedronki.
POSZUKAJ MNIE W RYŻU
Wypełnij przy pomocy kogoś starszego worek lub pudełko ryżem lub tzw. chrupkami wypełniającymi. Ukryj w nim swoje ulubione gadżety z jednej kategorii np. zabawki, plastikowe jedzenie, figurki zwierząt, małe pojazdy itp. Teraz wyszukuj niespodziankowe gadżety i nazywaj je.
SŁODKO I KOLOROWO
Jedząc kolorowe cukierki np. Skittles lub M&Ms wylosuj jednego, nazwij jego kolor i powiedz w języku angielskim co znanego Ci jest w tym kolorze, np. yellow-banana, green-crocodile.
SMACZNE ZGADYWANKI
Rozpoznaj jedzenie po smaku lub zapachu i je nazwij.
ĆWICZENIA Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM PODCZAS CODZIENNYCH CZYNNOŚCI I ZABAW
1) Nazwij to, co teraz rysujesz. Malując kolorowankę nazwij kolor kredki, którą trzymasz. Lepiąc z plasteliny albo ciastoliny nazywaj kolor, który akurat ugniatasz (Misie póki co znają 4 nazwy kolorów: red, yellow, green, blue; starsze grupy – 10: red, yellow, green, blue, pink, orange, purple, brown, black, white).
2) Kiedy wchodzisz lub schodzisz po schodach – policz w języku angielskim ile ich jest (z Misiami liczymy do 6, Kotki i Biedronki liczą do 10, a Motylki, Rybki i Pszczoły już do 10-12).
3) Powiedz jaki masz dziś nastrój (wszystkie grupy wiekowe).
4) Podczas przeglądania książeczek z obrazkami – wskazuj te elementy, które umiesz nazwać po angielsku (wszystkie grupy wiekowe).
5) Spójrz za okno i powiedz jaka jest dziś pogoda (grupy Motylki, Rybki i Pszczoły).
6) Nazwij to, co akurat jesz (wszystkie grupy wiekowe, z tym, że Misie póki co znają: apple – jabłko, banana – banan, biscuit – ciastko, milk – mleko).
W razie potrzeby polecam niżej podlinkowany słownik online – po wpisaniu w lupkę wyrazu lektor od razu go czyta.
ANGIELSKI – MARZEC – grupa MISIE
W marcu zajmujemy się tematem Food – jedzenie. Dzieci uczą się nazw żywności oraz wierszyka i dwóch piosenek o jedzeniu. Bawią się również w sklep poznając podstawowe zwroty potrzebne do robienia zakupów oraz słuchają historyjkę. W drugiej połowie miesiąca omawiamy z dziećmi temat Świąt Wielkanocnych. Dzieci uczą się wielkanocnego słownictwa, utrwalają nazwy kolorów oraz uczą się dwóch piosenek związanych z tymi świętami.
Słownictwo:
apple -jabłko
biscuit – herbatnik
banana – banan
plum – śliwka
milk – mleko
orange – pomarańcza
orange – pomarańczowy (kolor)
Yes/no – tak/nie
Easter – Wielkanoc
Easter egg – pisanka
Chicken/ chick – kurczak
Easter rabbit/ bunny – zając wielkanocny
Zabawa w sklep:
What’s for you? – Co podać? (w sklepie) – nauczyciel
(An apple), please. – Poproszę (jabłko). – dziecko
Here you are. – Proszę (przy podawaniu). – nauczyciel
Thank you. – Dziekuję. – dziecko
Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:
Give me (apples), please. – Podaj mi (jabłka), proszę.
What am I eating (now)? – Co teraz jem? (przy naśladowaniu jedzenia danego produktu)
What colour is a banana? – W jakim kolorze jest banan?
Yummy – Mniam
Show me a blue egg. – Pokaż mi niebieska pisankę.
What colour is this Easter egg? – W jakim kolorze jest ta pisanka?
It’s orange. – Jest pomarańczowa.
Piosenki i wierszyki:
1) Apples, apples (My First… TB str. 79)
Apples, apples,
Give me apples!
Biscuits, biscuits,
Give me biscuits!
Dzieci mówią wierszyk w dwóch grupach i podają sobie jedzenie.
2) Biscuits and bananas (My First… TB str. 90)
Biscuits and bananas,
Biscuits and bananas!
Biscuits!
Biscuits!
We all fall down!
Biscuits and bananas
Biscuits and bananas!
Bananas!
Bananas!
We all fall down!
Dzieci pokazują odpowiednie obrazki na karcie pracy, a na słowa: „we all fall down” kucają lub udają, że się przewracają.
3) Easter eggs (My First… TB str. 95)
Easter eggs,
Blue, red and green!
Easter eggs,
Easter eggs! (x3)
Podczas śpiewania dzieci w danym momencie podnoszą pisanki w odpowiednich kolorach.
4) Easter Rabbit (English Adventure Starter TB str.92)
Easter Rabbit, Easter Rabbit
Hop, hop, hop. Hop, hop, hop.
Bring us eggs for Easter
Bring us eggs for Easter
Never stop. Never stop. (x2)
Piosenka na melodię „Panie Janie”. Dzieci kolejno: przykładają dłonie do głowy udając zajączka wielkanocnego, „niosą” koszyczek, podskakują w miejscu i ponownie skaczą naśladując zająca.
5) Plum, orange…
Plum, orange, banana, apple, milk.
Plum, orange, banana, biscuit, milk.
Wierszyk mówiony jest w różnym tempie na melodię „Wlazł kotek na płotek”. Dzieci klaszczą albo wskazują paluszkami kolejno odpowiednie obrazki.
ANGIELSKI – MARZEC – GRUPA KOTKI I BIEDRONKI
Temat marcowy to ZOO animals – zwierzęta w zoo. Dzieci uczą się nazw afrykańskich zwierząt. Utrwalają nazwy zwierząt, rozpoznają i odgadują je po odgłosach, nazywają ich kolory, opisują ich cechy: duży/mały, szybki/powolny oraz nazywają czynności charakterystyczne dla każdego zwierzęcia. Zajmujemy się także przeciwieństwami na zasadzie par.
Słownictwo:
bird – ptak
tiger – tygrys
giraffe – żyrafa
monkey – małpa
zebra – zebra
elephant – słoń
kangaroo – kangur
penguin- pingwin
snake – wąż
polar bear – miś polarny
crocodile – krokodyl
turtle – żółw
snail – ślimak
swim – pływać
big – duży
small – mały
fast – szybki
slow – powolny
Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:
What’s this? – Co to jest?
What animal am I? – Jakim zwierzakiem jestem?
I’m (a crocodile). – Jestem (krokodylem).
(Let’s) be a… – Bądź (udawaj)…
Abracadabra, listen to me, now you’re a snake, one, two, three! – zaklęcie zmieniające dzieci w poszczególne zwierzęta J
Can a tiger (fly)? – Czy tygrys potrafi (latać)?
Fly like a bird! – Fruwaj jak ptak!
Walk like an elephant! – Idź jak słoń!
Run like a tiger! – Biegaj jak tygrys!
Snap like a crocodile! – Kłap paszczą jak krokodyl!
Jump like a kangaroo! – Skacz jak kangur!
Slither like a snake! – Ślizgaj się jak wąż!
Clap your hands! – Klaszcz!
Stomp your feet! – Tup nogami!
Swing your arms! – Huśtaj rękami!
Dance and sing! – Tańcz i śpiewaj!
Touch the sky and touch the ground!
Jump around! – Skacz dookoła!
Shake your hips! – Zakręć, potrząśnij bioderkami!
Piosenki i wierszyki:
1)Let’s go to the zoo
Stomp like elephants! Let’s go to the zoo. And stomp like the elephants do. Let’s go to the zoo. And stomp like the elephants do.
Jump like kangaroos. Let’s go to the zoo. And jump like the kangaroos do. Let’s go to the zoo. And jump like the kangaroos do.
Swing like monkeys. Let’s go to the zoo. And swing like the monkeys do. Let’s go to the zoo. And swing like the monkeys do.
Waddle like penguins. Let’s go to the zoo. And waddle like the penguins do. Let’s go to the zoo. And waddle like the penguins do.
Slither like snakes. Let’s go to the zoo. And slither like the snakes do. Let’s go to the zoo. And slither like the snakes do.
Swim like polar bears. Let’s go to the zoo. And swim like the polar bears do. Let’s go to the zoo. And swim like the polar bears do.
Let’s go to the zoo. And dance like the animals do. Let’s go to the zoo. And dance like the animals do.
Podczas śpiewania dzieci naśladują wymieniane w piosence zwierzęta.
2) The fast and slow song 1
Go fast, fast, fast, fast, fast
Go slow, sloooow
Fast, slow, fast, slow, everybody stop!
A horse is fast, fast, fast, fast
a turtle is slow, sloooow
a tiger is fast, fast, fast, fast,
a snail is slow.
Go fast, fast, fast, fast, fast
Go slow, sloooow
Fast, slow, fast, slow, everybody stop!
Dzieci udają kolejno zwierzęta z piosenki: słonie, kangury, małpy, pingwiny, węże, misie polarne, a na koniec wykonują taniec zwierząt.
3) Action song for kids
Naa, naa, naa
I’m so happy
Oh, so happy
Dance/Sing with me
(2x)
Clap, clap, clap your hands (kids repeat)
Stomp, stomp, stomp your feet (kids repeat)
Swing, swing, swing your arms (kids repeat)
dance everybody and sing with me! (kids repeat)
Naa, naa, naa
I’m so happy
Oh, so happy
Dance/Sing with me
(2x)
Jump, jump, jump around (kids repeat)
Touch the sky and touch the ground (kids repeat)
Shake, shake, shake your hips (kids repeat)
I know a song, and it goes like this! (kids repeat)
Naa, naa, naa
I’m so happy
Oh, so happy
Dance/Sing with me
(2x)
Clap, clap, clap your hands
Stomp, stomp, stomp your feet
Swing, swing, swing your arms
dance everybody and sing with me!
Jump, jump, jump around
Touch the sky and touch the ground
Shake, shake, shake your hips
I know a song, and it goes like this!
Podczas piosenki dzieci pokazują odpowiednie gesty i ruchy ilustrujące przeciwne określenia.
4) Animals
Do do do.
I’m a tiger.
Do bee do bee do.
I’m a bird.
Do bee do bee do.
I’m a snake.
Do bee do bee do.
I’m an elephant.
Do do do.
Animals! Animals!
Do bee do bee do bee do!
Animals! Animals!
Do bee do bee do bee do do!
I’m a zebra.
Do bee do bee do.
I’m a giraffe.
Do bee do bee do.
I’m a monkey.
Do bee do bee do.
Sing with me,
Do do do!
Piosenka o dzikich zwierzętach. Dzieci dostają role, zakładają opaski przedstawiające zwierzęta i wezwane w piosence – kolejno wchodzą do koła i udają określone zwierzęta.
ANGIELSKI – MARZEC – grupy RYBKI, MOTYLKI I PSZCZÓŁKI
W marcu zajmujemy się tematem wiosny, jej kolorami, rodzajami pogody, która najczęściej występuje o tej porze roku. Przy okazji dzieci uczą się nazw stworzonek, które łatwo w Polsce spotkać wiosną, czterech pór roku i wypowiadać się jaka jest ich ulubiona oraz jaka jest obecnie. Poznajemy także jedną piosenkę ruchową i pod koniec miesiąca zaczynamy tematykę Wielkiej Nocy.
Słownictwo:
snowy – śnieżna pogoda
cloudy – pochmurna pogoda
rainy – deszczowa pogoda
sunny – słoneczna pogoda
windy – wietrzna pogoda
birds – ptaki
flowers – kwiatki
frog – żaba
butterfly – motyl
ladybug/ ladybird – biedronka
bee – pszczoła
season – pora roku
spring – wiosna
summer – lato
fall/ autumn – jesień
winter – zima
Easter – Wielkanoc
egg- jajko
Easter egg – pisanka
Easter rabbit/ bunny – zajączek wielkanocny
Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:
What season is it now? – Jaka jest teraz pora roku?
What’s your favourite season? – Jaka jest Twoja ulubiona pora roku?
I like summer. – Lubię lato.
It’s spring! – Jest wiosna!
What insect is it? – Co to za owad?
Spring is here. – Nadeszła wiosna.
Go and find a (pink) egg. – Idź poszukać (różowej) pisanki.
Piosenki i wierszyki:
1) Seasons Song for Children | Learn Four Seasons
What’s your favourite
What’s your favourite season? season?
What’s your favourite
What’s your favourite season? season?
I like spring, I like spring
the flowers bloom, the flowers bloom
I like summer, I like summer
it’s hot outside, it’s hot outside
I like fall, I like fall
the leaves change color, the leaves change color
I like winter, I like winter
I love the snow, I love the snow
Spring, summer, fall, winter
spring, summer, fall, winter
spring, summer, fall, winter.
Podczas piosenki dzieci pytają się nawzajem jaka jest ich ulubiona pora roku. Jeśli ktoś lubi: wiosnę – pokazuje gestem jak kwitną kwiaty, lato – jak jest gorąco, jesień – jak liście zmieniają kolory i spadają, zimę – jak pada śnieg.
2) Spring Song for Children – Spring is here (2)
Spring is here. Spring is here.
How do you think I know?
I just saw a blue bird.
That is how I know.
Spring is here. Spring is here.
How do you think we know?
We just saw a blue bird that is how we know.
Do the bird walk and strut your thing.
Do the bird walk and flap your wings.
Do the bird walk do anything and look around for another sign of spring.
Dzieci śpiewają piosenkę zmieniając co zwrotkę wiosenne stworzonko, kolejno: ptaszek, pszczoła, biedronka, motyl i żaba oraz naśladują ich sposoby poruszania się podobnie jak bohaterowie teledysku do piosenki.
3) Five little rabbits (3)
Five little rabbits go out to play and hunt for eggs on Easter day
One little rabbit finds a big, red egg, eats it all and runs away!
Four little rabbits go out to play and hunt for eggs on Easter day
One little rabbit finds a big, yellow egg, eats it all and runs away!
Three little rabbits go out to play and hunt for eggs on Easter day
One little rabbit finds a big, blue egg, eats it all and runs away!
Two little rabbits go out to play and hunt for eggs on Easter day
One little rabbit finds a big, green egg, eats it all and runs away!
One little rabbits goes out to play and hunts for eggs on Easter day
One little rabbit finds a big, pink egg, eats it all and runs away!
Pięcioro dzieci zamienia się w wielkanocne zajączki, które w każdej zwrotce skaczą i szukają kolejno odpowiednich – kolorowych pisanek, udają, że je zjadają i po każdej zwrotce jeden z zajączków ucieka.
4) Simon says song
Simon says jump! Simon says touch your toes! Simon says stomp your feet! Wiggle your ears! Did you wiggle your ears? I didn’t say Simon Says.
Let’s play again. Simons says hop like a frog! Simons says shout hurrah! Simon says slap your knees! Roll your eyes! Did you roll your eyes? I didn’t say Simon Says.
Let’s play again. Simons says fly like a plane! Simons says moo like a cow! Simon says wiggle your fingers! Touch your nose! Did you touch your nose? I didn’t say Simon Says.
And, that’s how you play Simon Says!
Dzieci wykonują kolejne polecenia z piosenki – pamiętając o tym, że jeśli polecenie nie jest poprzedzone zwrotem „Simon says” to nie mogą go wykonać.
1) https://www.youtube.com/watch?v=TBLFMXU8FLI
2) https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU
3) https://www.youtube.com/watch?v=WpiLCCIpGQg
4) https://www.youtube.com/watch?v=lob3Q7TKmQQ
JĘZYK ANGIELSKI – LUTY – grupa MISIE
W lutym zajmowaliśmy się tematem My toys – moje zabawki. Ćwiczyliśmy też nazwy kolorów i wprowadzony został nowy kolor – green. Dzieci nauczyły się łączyć nazwę koloru z nazwą przedmiotu oraz liczyły zabawki. Ponadto dzieci nauczyły się czterech piosenek oraz wysłuchały historyjki o Piotrusiu Panie i zabawkach.
Słownictwo:
teddy/ teddy bear – miś
train – pociąg
ball – piłka
doll/ dolly – lalka
yo-yo – jojo
car – samochód
green – zielony
one, two, three, four – jeden, dwa, trzy, cztery
up/down – w górę/w dół
Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:
Is it a (ball)? – Czy to jest (piłka)?
What colour is (a train)? – W jakim kolorze jest (pociąg)?
What’s this? – Co to jest?
Give me a (doll). – Podaj mi (lalkę).
Give me a (yellow ball), please. – Podaj mi (żółtą piłkę), proszę.
High five!/ Give me five! – Przybij piątkę!
Teddy says… – Miś mówi…
I’ve got a (car). – Mam (samochód).
Let’s play (with a teddy)! – Baw się (misiem)!
Piosenki i wierszyki:
- Teddy bear on the train (My First …TB str. 65)
Teddy bear, teddy bear,
On the train
Bye-bye teddy bear,
Bye-bye train!
X2
Bye-bye teddy bear,
Bye-bye train!
Bye, bye.
Nauczyciel prowadzi ciuchcię na której siedzi miś, a dzieci machają misiowi i ciuchci na pożegnanie.
- Red ball, red ball (My First …TB str. 71)
Red ball
Red ball,
Up and down!
Up and down!
Up and down!
Blue ball,
Blue ball,
Up and down!
Up and down!
Up and down!
Green ball,
Green ball,
Up and down!
Up and down!
Up and down!
Up, down!
Up and down!
Up and down!
Dzieci śpiewają piosenkę w trzech grupach. Każda grupa ma piłkę w innym kolorze. W czasie śpiewania
dzieci w odpowiedniej chwili podnoszą i opuszczają swoje piłki.
3) Dolly says Hello!
Dolly says Hello!
Teddy says Hello!
The dog says Woof!
And the cat says Miaow!
W czasie śpiewania dzieci wskazują zabawki i maskotki wymienione w piosence oraz witają się z nimi.
- I’m ready to play
I’m ready to play
I’ve got a train and a doll so I’m ready,
I’m ready, I’m ready to play.
I’ve got a car and a ball so I’m ready,
I’m ready, I’m ready to play.
Let’s play with a yo-yo,
Let’s go, let’s play!
Let’s play with a teddy,
I’m ready to play!
Podczas śpiewania piosenki dzieci w odpowiednim momencie podbiegają po kolei do obrazków zabawek leżących w różnych częściach sali: pociągu, lalki, samochodu, piłki, jo-jo i misia.
1 & 2) My First English Adventure Starter, Musiol, M., Villarroel, M., Pearson Education Limited 2005
3) https://www.youtube.com/watch?v=nz8aZ2sDgAM
4) https://elt.oup.com/elt/students/oxfordplayschool/audio/pls_songs_b_u4_readytoplay.mp3?cc=pl&selLanguage=pl
JĘZYK ANGIELSKI – LUTY – grupa KOTKI I BIEDRONKI
W pierwszej połowie miesiąca dzieci poznały słownictwo związane z urodzinami, wysłuchały historyjki o urodzinach taty pieska o imieniu Spot oraz nauczyły się 2 urodzinowych piosenek. W drugiej połowie miesiąca rozpoczęliśmy za to temat: Animals – zwierzęta, dzieci poznały nazwy kilku zwierząt.
Słownictwo:
Happy birthday! – Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!
birthday – urodziny
mask – maska
hat – czapeczka (urodzinowa)
cake – tort
candles – świeczki
balloons – balony
present – prezent
A present for you. – Prezent dla Ciebie.
fish – ryba
butterfly – motyl
bird – ptak
cat – kot
dog – pies
This is (a fish). – To jest (ryba).
cookie – ciasteczko
panda – panda
bear – miś
rabbit – królik
penguin – pingwin
kangaroo – kangur
Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:
High five!/ Give me five! – Przybij piątkę!
She’s got (one banana). – Ona ma (jednego banana).
I’ve got (two apples). – Mam (dwa jabłka).
What colour are balloons? – W jakim kolorze są balony?
How many candles? – Ile świeczek?
One apple for you. One apple for me. – Jedno jabłko dla Ciebie. Jedno jabłko dla mnie.
What’s this? – Co to jest?
One, two, three. Let’s be a (butterfly). – Jeden, dwa, trzy. Bądźmy (motylami).
Is it a bird? – Czy to jest (ptak)?
jump – skakać
run – biegać
fly – latać, fruwać
swim – pływać
Jump like a rabbit! – Skacz jak królik!
Run like a dog/ a cat! – Biegaj jak piesek/ kotek!
Fly like a butterfly/ a bird! – Fruwaj jak motyl/ ptaszek!
Swim like a fish! – Pływaj jak ryba!
Who took the cookie? – Kto zabrał ciasteczko?
Who – me? – Kto – ja?
Not me! – To nie ja!
Piosenki i wierszyki:
Happy birthday song | Happy birthday to you! 1
Happy birthday, happy birthday,
happy birthday to you.
Happy birthday, happy birthday,
happy birthday to you.
Dzieci śpiewają piosenkę od tej pory zawsze, gdy któreś z dzieci w grupie ma urodziny. Podczas śpiewania uczniowie chodzą w kółeczku trzymając się za ręce, a w środku koła stoi solenizant lub solenizantka.
Birthday Song (English Adventure Starter TB str.94) 2
Happy Birthday, Happy Birthday
Sing a birthday song
Happy Birthday, Happy Birthday
Dance and sing along
Look at the cake.
Look at the candles.
Count the balloons.
Open the presents.
Dzieci śpiewają piosenkę machając rękami i pozdrawiając się urodzinowo, a następnie wskazują na obrazkach kolejno: tort, świeczki, balony i prezenty.
I’m a … 3
I’m a butterfly,
I can fly.
I can fly,
Round and round,
Round and round.
Round and round,
Round and round,
Round and round,
Round and round and round.
I’m a rabbit,
I can jump.
I can jump,
Up and down,
Up and down.
Up and down,
Up and down,
Up and down,
Up and down, up and down.
I’m a bird,
I can fly.
I can fly,
Round and round,
Round and round,
Round and round,
Round and round,
Round and round,
Round and round and round.
Dzieci wykonują czynności z piosenki – fruwają i skaczą udając kolejno: motyla, królika oraz ptaka.
Who Took The Cookie? 4
Who took the cookie from the cookie jar?
Panda took the cookie from the cookie jar.
Who me? Yes, you!
Not me! Then who?
Rabbit!
Who took the cookie from the cookie jar?
Rabbit took the cookie from the cookie jar.
Who me? Yes, you!
Not me! Then who?
Bear!
Who took the cookie from the cookie jar?
Bear took the cookie from the cookie jar.
Who me? Yes, you!
Not me! Then who?
Penguin!
Who took the cookie from the cookie jar?
Penguin took the cookie from the cookie jar.
Who me? Yes, you!
Not me! Then who?
Kangaroo!
Who took the cookie from the cookie jar?
Kangaroo took the cookie from the cookie jar.
Who me? Yes, you!
Okay, okay…I took the cookie!
I took the cookie from the cookie jar.
The yummy, yummy cookie from the cookie jar.
Are you hungry?
Uh-huh. Let’s share!
Who wants some cookie?
I do! Me, me, me!
Podczas piosenki dzieci klaszczą na zmianę w ręce i uderzają w kolana. Pięć wybranych dzieci udaje zwierzęta wspomniane w piosence. Pozostali próbują dowiedzieć się które ze zwierząt zabrało ciasteczko.
1 & 2) My First English Adventure Starter, Musiol, M., Villarroel, M., Pearson Education Limited 2005
3) https://www.youtube.com/watch?v=nz8aZ2sDgAM
4) https://elt.oup.com/elt/students/oxfordplayschool/audio/pls_songs_b_u4_readytoplay.mp3?cc=pl&selLanguage=pl
JĘZYK ANGIELSKI – LUTY- grupy RYBKI, MOTYLKI I PASZCZÓŁKI
Nasze lekcje w lutym poświęciliśmy na wprowadzenie i utrwalenie słownictwa związanego z tematyką zimową, a także z ciepłymi ubraniami zimowymi. Dzieci wysłuchały też historyjkę o zimie i „ubierały” papierowego bałwanka. W I połowie lutego zajmowaliśmy się karnawałem i postaciami karnawałowymi.
Słownictwo:
snowflake – śnieżynka, płatek śniegu
snowman – bałwan
snowball – śnieżka, kula ze śniegu
buttons – guziki
hat – czapka
scarf – szalik
jacket – kurtka
boots – kozaki
gloves – rękawiczki
Kolory zimy: white, blue
witch – czarownica
monster – potwór
cowboy – kowboj
ghost – duch
balerina – baletnica
monster – potwór
policeman – policjant
princess – księżniczka
Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:
Make a circle! – Zróbcie koło!
Turn around! – Obróć się!
Clap your hands! – Klaszcz!
Sleep! – Śpij!
Let’s make a snowball! – Ulep kulę śnieżną!
Let’s make a snowman! – Ulep bałwana!
Put on your (scarf). – Załóż (szalik).
Take off your (mittens). – Zdejmij (rękawiczki).
Freeze! – Nie ruszaj się! Stój!
Knock knock. – Puk puk.
Who are you? – Kim jesteś?
I’m a cowboy. – Jestem kowbojem.
Piosenki i wierszyki:
1) Snowflakes, snowflakes song
Snowflakes, snowflakes dance around,
Snowflakes, snowflakes touch the ground.
Snowflakes, snowflakes in the air,
Snowflakes, snowflakes everywhere.
Snowflakes, snowflakes dance around,
Snowflakes, snowflakes touch the ground. (2x)
Śpiewając piosenkę dzieci naśladują kolejno: tańczące, fruwające i spadające śnieżynki.
2) Little snowflake
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling…falling on my head.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling…falling on my nose.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling…falling in my hand.
Falling on my head.
Falling on my nose.
Falling in my hand.
Snowflake, snowflake, little snowflake…
Śpiewając piosenkę dzieci naśladują spadające z nieba śnieżynki i wskazują kolejne części ciała na które płatki spadają: głowę, nos, dłonie.
3) Winter Clothing Song for Kids | Put On My Hat
It’s cold outside, it’s cold outside
Brr, brr, brr, brr, brr, brr, brr, brr, brr, brr
Put on my hat, put on my hat
brr, brr, brr put on my jacket, put on my jacket
brr, brr, brr put on my gloves put on my gloves
brr, brr, brr put on my scarf put on my scarf
brr, brr, brr put on my boots put on my boots brr, brr
Now I’m ready to go outside!
Dzieci kolejno wykonują polecenia i czynności z piosenki i naśladują zakładanie zimowych ubrań.
4) Knock Knock, Trick Or Treat? | Super Simple Songs
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a ghost. I’m a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a ghost. I’m a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a cowboy. I’m a little cowboy.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a cowboy. I’m a little cowboy.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a witch. I’m a little witch.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a witch. I’m a little witch.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a monster. I’m a little monster.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a monster. I’m a little monster.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a ballerina. A little ballerina.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a ballerina. A little ballerina.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a pirate. I’m a little pirate.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a pirate. I’m a little pirate.
Knock knock, trick or treat?
Happy Halloween. Happy Halloween.
Knock knock, trick or treat?
Happy Halloween. Happy Halloween.
Przerobiliśmy piosenkę na wersję karnawałową śpiewając „Happy Carnival” zamiast „Happy Halloween”. Dzieci śpiewają i naśladują kolejne postacie z piosenki.
5) „Freeze Dance”
Let’s play the Party Freeze game!
Dancing dancing all around
Dancing dancing dancing
Dancing any way you please
But STOP when I say FREEZE
Hopping hopping all around
Hopping hopping hopping
Hopping any way you please
But STOP when I say FREEZE
Skipping skipping all around
Skipping skipping skipping
Skipping any way you please
But STOP when I say FREEZE
Twirling twirling all around
Twirling twirling twirling
Twirling any way you please
But STOP when I say FREEZE
Dancing dancing all around
Dancing dancing dancing
Dancing any way you please
But STOP when I say FREEZE.
Podczas śpiewania piosenki dzieci wykonują kolejne czynności wymieniane w piosence: tańczą, skaczą, skaczą „na skakance”, obracają się wokół własnej osi i znowu tańczą. Słysząc hasło „Freeze” zatrzymują się i udają, że zamarzły/ zamieniły się w kamień.
1) https://www.youtube.com/watch?v=TDJIhayM9dw
2) https://www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok
3) https://www.youtube.com/watch?v=c7s-Twed45g
4) https://www.youtube.com/watch?v=4jxcWlq3CBg
5) https://www.youtube.com/watch?v=2UcZWXvgMZE
HAVE FUN!
Życzę świetnej zabawy!
nauczyciel języka angielskiego
Olga Jankowska
|
|