AKTUALNOŚCI
ZABAWY  MUZYCZNO – RUCHOWE  CZ. 11  EWA  ŻAK 
26 maja 2020

ZABAWY  MUZYCZNO – RUCHOWE  CZ. 11  EWA  ŻAK 

 

Zabawy ze sznurkiem

Potrzebny będzie sznurek  lub tasiemka długości minimum 1,5 m. Możecie sobie wyobrazić, że jest to dróżka, wąż lub cyrkowa lina. Włączamy radosną muzykę. Sznurek leży na podłodze, należy utworzyć  z niego dowolny kształt. Zadań może być wiele:

– spacer po sznurku uważając by z niego nie „spaść”

– przeskakiwanie przez sznurek raz na jedną, raz na drugą stronę obunóż lub najpierw na jednej nodze, potem na drugiej

– przejście po sznurku „stópkami”, tyłem, bokiem

– do podskoków można sznurek powiesić nieco wyżej, przywiązując go np. do nóg krzesła

– można się potem pod nim „ przeczołgać” na brzuchulub plecach

 

 

Przeprawa przez rzekę

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa płytka rzeka. Szeroki,  rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany,      w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Włączamy skoczną muzykę i do zabawy J Czym są kamienie? Poduszkami,  jaśkami, kartkami papieru, metalowymi pudełkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się wszystkich uczestników zabawy na drugi brzeg, zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze.

 

 

Balonowy tenis

Gra w piłkę w domu nie jest do końca bezpieczna. Można w ten sposób  stracić kilka kubków lub  ulubiony wazon . Dlatego tymczasem w domu gramy balonem.  Zamiast rakietek używamy papierowych talerzy przyklejonych do drewnianych łyżek i nimi odbijamy balon ! W ten sposób rozgrywamy punktowane mecze!

 

 

 

Butelkowy slalom

Uważacie, że poruszanie się slalomem jest łatwe? To spróbujcie to zrobić          z zawiązanymi oczami! Ta zabawa poprawia koncentrację, ćwiczy zapamiętywanie i koordynację ruchową. Zaczynacie od rozstawienia dwóch butelek częściowo napełnionych i zakręconych, po pokoju z wolną przestrzenią pośrodku. Dziecko ma chwilę na przyjrzenie się i zapamiętanie gdzie stoją, po czym zawiązujecie mu oczy. Włączacie muzykę.  Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej z butelek. Gdy uda mu się przejść poziom, dokładacie kolejną przeszkodę i tak do momentu, aż skończą Wam się w domu plastikowe butelki.

 

 

 

LOSOWANIE ZADAŃ

Do zabawy trzeba się wcześniej przygotować. Na małych karteczkach zapisujemy zadania. Mogą to być np. 5 podskoków, 3 przysiady, 2 pajacyki, klaskanie, kląskanie, stanie na jednej nodze, bieganie itd. Wszystko zależy tu od was. Kartki wkładamy do jakiegoś pudełka. Maluch po kolei losuje zadania, które musi następnie wykonać. Można oczywiście losować razem z dzieckiem   i wspólnie wykonywać zadania.

 

 

ODKURZACZ

Dzieci  przy wesołej muzyce naśladują robienie porządków. Odkurzaczem, czyli palcami stóp, zbierają wszystkie rzeczy znajdujące się na podłodze (klocki, kasztany, żołędzie, koraliki itp.) i wrzucają je do odpowiednich pojemników. W czasie sprzątania, na hasło rodzica  „odpoczynek”- dziecko przyjmuje ustaloną pozycję. Na zawołanie „koniec odpoczynku”- dziecko wraca do sprzątania.

 

 

MYCIE CIAŁA

 Dzieci za pomocą stóp przystępują do mycia całego ciała, stópki imitują mydło. Rodzic określa, które części myjemy.

 

 

 

BEREK KULAWY LISEK   

Rodzic wyznacza dziecku obszar  po którym będzie mogło się  poruszać, idąc  na czworaka z jedna nogą uniesioną do góry. Maluch ucieka przed berkiem        ( ten również chodzi na czworaka z jedną nogą uniesioną do góry). Dziecko gdy zostanie złapane zamienia się rolami z rodzicem, lub rodzeństwem.

 

 

 

TOCZENIE PIŁKI PO NOGACH

Dziecko siedzi na podłodze z prostymi rękami opartymi za sobą. Na prostych nogach dziecko kładzie piłkę. Na sygnał włączonej muzyki , dziecko unosi wyprostowane nogi w górę, aby piłka potoczyła się po nogach w stronę bioder. Następnie unosi biodra wykonując podpór tyłem, aby piłka stoczyła się po nogach do stóp. W czasie całej zabawy piłka nie może spaść z nóg na podłogę, co wymaga dużej precyzji i skupionej uwagi. Dziecko powtarza to zadanie 5 razy

 

 

 

PASTOWANIE PODŁOGI

Dziecko siedzi na podłodze z ugiętymi kolanami pod stópkami trzyma po 1 woreczku ( jak nie posiadamy woreczków mogą być zwinięte chusty). Dłonie oparte są  z tyłu o podłogę. Na sygnał włączonej muzyki  dziecko „pastuje” podłogę, przesuwając woreczek do przodu , do tyłu, ruchami okrężnymi,  w bok jeden lub drugi. O woreczek oparte są tylko czubki palców stóp. Ćwiczenie trwa ok. 1 min

 

 

 

PRZERZUĆ WORECZEK

Rodzic wyznacza linie ( np. sznurek zawiązuje o dwie nogi krzeseł),  dziecko siada naprzeciwko wyznaczonej linii z gołymi stópkami  w odległości powiedzmy 1 m na podłodze lub małym krzesełku. Zadaniem dziecka jest przerzucenie stópkami woreczków przez  rozciągniętą  linkę. Za każdym razem rodzic podnosi linkę coraz wyżej. Gdyby dziecku sprawiało to problem, może usiąść bliżej sznurka.

 

 

 

RELAKS  

Co 2 – 3 ćwiczenia dzieci kładą się podłodze i przy spokojnej muzyce z cyklu „Muzyka relaksacyjna” wykonują głębokie wdechy nosem a wydechy –  ustami.

 

 

rytmiczna rozgrzewka: https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo&t=25s

zabawa z kartką do piosenki „ clap, clap,  : https://www.youtube.com/watch?v=-v3t0Ks0dQk

taniec z kapciami :

 

 

Font Resize
Wysoki kontrast