AKTUALNOŚCI
ZABAWY  MUZYCZNO – RUCHOWE  DLA  DZIECI  CZ. 13 – EWA ŻAK
12 czerwca 2020

ZABAWY  MUZYCZNO – RUCHOWE  DLA  DZIECI  CZ. 13 – EWA ŻAK

 

STARY ABRAHAM

Śpiewamy: Stary Abraham miał siedmiu synów, siedmiu synów miał stary Abraham, a oni siedli i nic nie jedli tylko śpiewali sobie tak: Stary Abraham…

Przed początkiem każdej zwrotki osoba prowadząca krzyczy: prawa ręka – wszyscy odpowiadają: prawa ręka. Śpiewamy więc piosenkę uderzając prawą ręką o kolano. Drugi raz: prawa ręka, lewa ręka. Teraz dwiema rękoma uderzamy o oba kolana i tak w kółko:

prawa ręka, lewa ręka, prawa noga, lewa noga, prawe ramie, lewe ramię, głowa, prawe oko (mrugamy), lewe oko i język. Wtedy jest najśmieszniej i gdy wszyscy poruszają wszystkim i w dodatku seplenią.

 

 

 

GIMNASTYKA

 

Prawa noga, wypad w przód, a rękoma zawiąż but.

Powrót, przysiad, dwa podskoki, w miejscu bieg i skłon głęboki.

Wymach rąk w tył i do przodu

Już rannego nie czuć chłodu.

Dzieci stoją pojedynczo, zwrócone twarzą do środka koła. Inscenizują ruchami treść piosenki.

Prawa noga – noga prawa wyprostowana i uniesiona w górę,

Wypad w przód – wyciągnięta noga opada na podłogę,

A rękoma zawiąż but – skłon do wysuniętej nogi i naśladowanie zawiązywania buta,

Powrót – powrót do pozycji zasadniczej,

Przysiad – przysiad z wyciągniętymi do przodu rękoma,

Dwa podskoki – dwa podskoki w miejscu,

W miejscu bieg – bieg w miejscu,

I skok głęboki – skłon z sięgnięciem rękoma palców nóg,

Wymach rąk w tył – wysunięcie rąk do tyłu,

I do przodu – wysunięcie rąk do przodu,

Już rannego nie czuć chłodu – przybranie pozycji zasadniczej.

 

 

 

WIEJE WIETRZYK

 Cel: reagowanie na sygnał, ćwiczenie spostrzegawczości, wprawianie się w bieganiu w luźnej gromadce. Pomoce: pęki kolorowych wstążeczek, grzechotka   Rodzic  jest „wiatrem”. Biega po sali, trzymając  w ręce pęk wstążeczek. „Szum wiatru” powoduje wirowanie „liści” po całej sali – dzieci biegają, obracają się. Gdy „wiatr” przestaje wiać (prowadząca osoba staje w miejscu), „liście” spadają na ziemię (dzieci przysiadają).   II. Rodzic rozdaje dzieciom pęki kolorowych wstążek, a sam potrząsa trzymaną w ręce grzechotką. Na słowa: „wietrzyk  wieje” dzieci biegają po sali w dowolnym kierunku, poruszając  trzymanymi wstążkami. Na zapowiedź „wietrzyk ucichł” – grzechotka  milknie, a dzieci przysiadają, pochylając nisko główki

Można pokazać  zabawy z wykorzystaniem klaskania. Jedno – stój,  dwa klaśnięcia – biegnij. Jedno -zamrożone dzieci robią dowolną figurkę ,  dwa klaśnięcia  – bieganie, podskakiwanie, cwał boczny.

Zabawa ruchowa z wykorzystaniem tamburyna ( mogą być 2 metalowe łyżki uderzane o siebie) : Rodzic mówi: „Na moje rozkazanie gdy tamburyno grać przestanie stajemy na jednej nodze” i dzieci biegają po sali przy dźwiękach tamburyna, na przerwę stają na jednej nodze, potem znowu jest polecenie „na moje rozkazanie…..i  nowe zadanie”

 

 

ZABAWA  STONOGA

Dzieci ustawiają się gęsiego i łapią osobę stojącą przed nimi.
Idą i mówią, albo śpiewają tekst:

  1. Idzie, idzie, stonoga, stonoga, stonoga,
    aż się trzęsie podłoga, podłoga, bęc.
    Pierwsza noga, druga noga, trzecia noga…..
    i odwłok.
  2. Biegnie, biegnie stonoga, stonoga…….
  3. Skacze, skacze stonoga, stonoga…..
  4. Idzie do tyłu stonoga, stonoga ……

Przy wyliczaniu nóg dzieci kolejno wysuwają prawą nogę w bok i podają jej kolejność. Ostatnie dziecko wykrzykuje „Odwłok”, przechodzi między nogami kolegów na początek stonogi i prowadzi ją dalej.
Można podzielić dzieci na dwie albo trzy grupy.

 

 

 Piosenka Stonoga : https://www.youtube.com/watch?v=mmootHFImx0

Piosenka Motylki https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4

mix piosenek : https://www.youtube.com/watch?v=JVzk5Q7bdAI

 

OJCIEC  WIRGILIUSZ

Ojciec Wirgiliusz

Uczył dzieci swoje

A miał ich wszystkich

Prawdziwe roje

Takie malutkie (pokazujemy ręką nisko)

I takie wielkie (pokazujemy ręką wysoko)

Takie grubiutkie (pokazujemy rękami szeroko)

I takie cienkie (pokazujemy rękami wąsko)

Tralali i tralala

śpiewasz ty śpiewam ja

Gdy melodia z wiatrem gna

Tralali i tralala

Ojciec Wirgiliusz

Kochał swoje dziatki

Kupił im wszystkim

Bluzeczki w kwiatki (pokazujemy ręką bluzeczkę rysując na niej kwiatki)

Spodenki w kratkę (pokazujemy ręką spodenki rysując na nich kratki)

W paseczki czapki (pokazujemy ręką czapkę z daszkiem)

Koszulki w kulki (pokazujemy ręką bluzeczkę rysując na niej kulki)

I klapki w ciapki (pokazujemy ręką buty i malując na nich ciapki)

Tralali i tralala

śpiewasz ty śpiewam ja

Gdy melodia z wiatrem gna

Tralali i tralala

To jest piosenka

Na niepogodę

Na chmurny piątek

Deszczową środę

Dla wszystkich dzieci

Od Wirgiliusza

Bo ten Wirgiliusz

To złota dusza

Tralali i tralala

śpiewasz ty śpiewam ja

Gdy melodia z wiatrem gna

Tralali i tralala

 

 

DZIUPLE  DO WYNAJĘCIA

Rodzic układa na dywanie tyle krążków papierowych, ile jest dzieci. W trakcie akompaniamentu na tamburynie w wykonaniu prowadzącego ( lub skocznej muzyki), dzieci – wiewiórki podskakują z nogi na nogę w rytm muzyki i przekazują sobie piłeczkę – orzeszek z ręki do ręki. Kto zostanie z „orzechem” w ręku na moment przerwy w muzyce, ten siada w swojej dziupli  zasypia.

 

 

TANIEC RĘKAWICZEK

Dzieci tańczą pojedynczo. Gdy muzyka cichnie, dobierają się w pary, stają naprzeciw siebie, wyciągają ręce przed siebie i łączą swoje dłonie z wewnętrzną stroną dłoni partnera. jedno dziecko kieruje powoli rękami w różne strony, a drugie stara się powtórzyć każdy ruch. Następnie zamiana ról.

 

Font Resize
Wysoki kontrast